שתיית מים מסוננים – בריא יותר לשיניים שלכם

מי השתייה המגיעים אל ביתנו כפופים לתקני מים חמורים וקפדניים, בדומה לתקנים החלים על מי השתייה בארצות הברית ובמדינות אירופאיות מתקדמות רבות. תקנים אלו מחייבים את מקורות ואת חברות המים העירוניות לבצע ניטור מתמיד של איכות מי השתייה, כך ניתן לזהות זיהומים שונים במי השתייה ולהתריע את הציבור על סכנה ספציפית בשתיית מי הברז.

המים הנשאבים ממי התהום עוברים תהליך של חיטוי והפלרה, הוספת פלואוריד למי השתייה במטרה להפחית את היווצרות העששת, בעיקר אצל ילדים. יחד עם זאת, מי הברז עלולים להיות חשופים להתווספות של מזהמים שונים, חלודה מצינורות הבית והעירוניים והתווספותם של משקעים שונים שאינם מנוטרים על ידי חברת המים שלכם, לכן יש לדאוג לסינון הולם ואיכותי של מי השתייה, רק כך תוכלו להבטיח כי המים שאתם שותים טובים בעבורכם וליהנות מהעובדה כי שתיית מים מסוננים בריאה הרבה יותר לשיניים שלכם.

עדיף לשתות מים מינרליים או מי ברז?

לאורך השנים הצליחו חברות הפרסום השונות להחדיר לציבור כי שתיית מים מינרליים מבקבוקים הינה בריאה יותר, אך האם כך הדבר? המים המינרליים המשווקים אלינו נשאבים מאותם מאגרי מי תהום מהם חברת מקורות משתמשת, כך שתושבי קצרין נהנים ממי ברז הנשאבים מאותו מעיין ממנו שואבת אחת מחברות המים המינרליים הגדולה בישראל.

גם מים מינרליים וגם מי ברז מסוננים ומבוקרים לגבי הימצאותם של חיידקים ומזיקים שונים, אם כי מי הברז מועברים אל הלקוח דרך מערכת צינורות ענפה ואילו המים המינרליים מבוקבקים ומעוברים ללקוח בצורה סטרילית הרבה יותר. כאמור, יתרון גדול ומשמעותי בעיקר בעבור ילדים ומבוגרים הוא הוספת הפלואוריד למי הברז, כך שכל שקל המושקע בביצוע ההפלרה חוסך לציבור כחמישים שקלים עבור טיפולי שיניים.

מי ברז פחות טעימים ממים מינרליים?

במילה אחת, אולי.

מי הברז עוברים חיטוי באמצעות כלור, אותה תערובת כימית המוכרת לנו מבריכות השחייה, מטהרת גם את מי השתייה שלנו, אך אל חשש, כמות הכלור המוכנסת למי השתייה מבוקרת ואיננה מסוכנת באופן בריאותי. אם כי לכלור ולמשקעים שונים במערכת הצינורות עלולה להיות השפעה על טעמם של מי השתייה.

לעומת זאת המים המינרליים אינם עוברים חיטוי כל שהוא, אלא רק בקרה קפדנית כי הם ראויים לשתייה, ולכן טעמם במקרים מסוימים עולה על טעמם של מי הברז, אם כי סקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות כי במבחני טעימה עיוורים, השיגו מי הברז תוצאות גבוהות יותר מהמים המינרליים.

כיצד ניתן ליהנות משני העולמות?

מי הברז עוברים תהליך ארוך של חיטוי, אינספור בדיקות לאורך תחנות המעבר של חברת מקורות וחברות המים העירוניות והוספה של פלואוריד ההכרחי כל כך לשמירה על בריאות השיניים של כולנו.

יחד עם זאת, מי הברז עלולים להיות חשופים לחלודה מהצינורות המוליכים את המים ברחוב או בבניין עצמו, חיידקים שונים הנכנסים אל המים והימצאותה של אבנית העלולה לגרום לנזקים בריאותיים בכליות, ולכן יש לדאוג לסינון איכותי של מי הברז אותם אנו שותים.

רק מים מסוננים יעניקו לכם את השקט הנפשי והידיעה שאתם נהנים ממים נקיים ומועשרים, ללא משקעים, חיידקים או טפילים מכל סוג ובמחיר נמוך הרבה יותר ממחירם של המים המינרליים.